pondělí 12. února 2018

Tvořivé chvilky/matláníčko

Rózka je čím dál větší parťák na různé matlání. Pod stromečkem bylo pár dalších věcí, tak mrkněte. Třeba se něco chytí i u Vás.
  • Razítka pro batolata. Na podzim jsme doma zkoušeli razítkovat klasikou, dětskými razítky z půdy, nebo s těmi, co jsem si nasyslila na to svý tvoření. A i když některé z nich měly úchyty, Róze to moc nešlo, nezvládla udělat takový tlak, aby byl obrázek pořádný. Ale věděla jsem, že existují větší razítka v tvaru akorát do malé dlaně a napsala jsem o ně Ježíškovi. A s těmi to už jde jedna dvě. Podle táty trénink na ministerstvo. No a nebo na poštu, že jo ;) 

  • Vodové omalovánky. Tušila jsem, že něco takového existuje, ale jak jsem zjistila nejsou omalovánky, jako omalovánky. Já pořídila sešitek o pár stránkách. Stačil kelímek s vodou a štětec a už se "malovalo" barvy v obrázcích se aktivovaly vodou. Ale nějaká velká efektivita nic moc. Róza měla za pár minut hotovo, stránky rozmočené, voda všude. A pade v háji :-) Ale pak je kouzelné malování, což jsou tvrdší kartičky, kde se opět barvy aktivují vodou, ale po zaschnutí zmizí. My k těm našim měli i štětec se zásobníkem na vodu. Takže dítě může pracovat zcela samostatně a bordel se nekoná. A to je super. Neříkám, že není potřeba, aby se děti naučily pracovat s barvami, vodou, kelímkem a také uklidit po sobě závěrečný nepořádek. Ale toto je rychlá aktivita, bez velké přípravy, když potřebujete zabavit dítko a rychle něco dodělat. U nás baví ;)
  • Ježíšek nadělil i magické voskovky. Což jsou trojboké voskovky, které slibují mnohé využití. Velkým pomocníkem jsou pro frotáže, ale mohou se použít i k běžnému kreslení. Kreslit se dá plochou, hranou i špičkou. Uprostřed je prohlubeň pro držení, takže podporuje nácvik správného úchopu. Nicméně u nás zatím moc nezaujaly. Myslím, že jejich čas teprve přijde. Na kreslení sahá Róza stále po burácích. A samozřejmě úplně nejraději po tom po čem nemá - vedou propisky, fixky a jiné náčiní, přičemž nejsou bez následků. Třeba takovou pentilkou si Róza udělala tetování pod bradou, páč si zapíchla tuhu pod kůži. A zvýrazňovači utrpělo nejednou oblečení. Takže bacha před malými tvořivci. Ta naše neváhá lézt kamkoliv, pokud tam zahlédne psací náčiní :-)
  • Před Vánoci jste si mohli všimnout, že jsme tvořili prstovkama, otiskávaly jsme korek. Od té doby jsme už použily i štětce a prsty! Radost mám z toho, že už Róze (tolik) nevadí umazané ručičky :-) Prstové barvy se mohou dělat i doma, mně trvalo odhodlávání se tak dlouho, že jsem je raději koupila :D

  • Odškrtávání adventního kalendáře se Rózce zalíbilo natolik, že mi zabavila pro své účely desku i bezprašné křídy. V plánu je velká tabulová fólie.

  • A pořád frčí modelína. Slibuju, že během února udělám konečně i jinou barvu!
  • No a pak máme výtvarné krabici takovou tu klasiku - staré maminčino triko místo nějaké zástěrky, starou plínu na první hašení nehod, štětce (ty obyč jsou z Ikea, ty s bambulkou na konci pro úchop si už bohužel nepamatuju), kelímky na barvy (tyhle od nějakých pudinků nebo jogurtů jsou zn. ideál - díky mami :-), skleničku na vodu (doporučuju radši skleněnou nádobu než plast, který se snadněji převrhne + lépe nižší se širokým hrdlem). A to je asi vše.

Teď zvažuju, zda už se vytasit s širokýma trojbokýma pastelkama a asi už je nejvyšší čas, co :) 
Já sice ráda tvořím a matlám, ale na druhou stranu rozhodně na výtvarku nejsem žádný odborník. Tak si nechám ráda poradit, co v tomto směru podnikat. Možná už by pomalu mohly jít třeba i nějaké nůžky, co?






2 komentáře:

  1. Ahoj, Hani, jste s Rozkou tvořivé :-)
    Aladine razítka doporučuji všema deseti, máme několik sad a zrovna nedávno jsem pro kluky objednala s otisky stop zvířat, už bez toho úchytu pro malé děti. Mají to kvalitní všechno. Máme i nějaké sady s náhradními barevnými polštářky, protože ta jedna barva, co je vždycky u razítek, klukům nestačila, chtěli to pestřejší (a já taky, no :-D).
    Kelímky na vodu naopak doporučuju plastové, s víčkem, když se kelímek převrhne, tak voda nevyteče (když jí tam teda nedáš moc).
    Voskovky miluju Stockmar, jsou ze včelího vosku, nádherně voní. Pastelky mám zase ráda Stabilo (Woody a s důlky), jsou teda všechny dražší, ale vyplatí se. Taky jsem klukům dala svojí starší sadu Koh-i-noor Mondeluz, to jsou akvarelky, dají se rozmývat vodou, to je taky hodně baví.
    Kdysi jsem jim taky kupovala různé vyškrabávací tabulky, z toho byli nadšení, a nespočet kreativních sad Djeco, mají to pestré a vychytané a děti se u toho skvěle zabaví.
    Pak u nás od raného věku frčí různé pracovní sešity, se samolepkami, s úkoly, pak takové kartičky-obkreslovačky, u nás to vydal Svojtka, mám je někde na blogu, my je máme z Usborne.
    No a samozřejmě barevné papíry, lepící papíry, krepák, teď objevujeme hedvábné průsvitné papíry... Je toho spoustu, určitě to budete objevovat. Užívejte si tvoření! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, to je seznam :-) ty voskovky mám taky v merku, že jsou přírodní, ještě jsem je neměla nikdy v ruce. Trojboký už mám nějaký svoje, ale já je nepoužívám tak je Rózka podědí a akvarelový chci pro sebe! Těším se co vše vymyslíme, vypadá to, že Rózu budou tyhle aktivity bavit jako mě. Vydrží u toho opravdu dlouho, ale musím asistovat a taky něco dělat, většinou to vypadá tak, že se někde na kraji o něco snažím a ona mi to pak přemaluje :D Na ty sady mám taky zálusk.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)