středa 25. července 2018

Knoflíky a kolečka s dirkami

Zase ten pinterest, ten kdyby nebyl :D Je dost na čase posunout to batole v oblékání. Zatím zvládá sundávání jednoduchých věcí, jako je šála, čepice, nákrčníky, rozepnuté svetry/mikiny/bundy, ponožky, boty, kalhoty a sukně zatím jen stáhnout, rozepnout zip. Dalším levelem by podle mě mělo být úplné stáhnutí nohavic, knoflíky a postupně nějaké to oblékání. Knoflíky, protože o ně projevila zájem sama naše malá, zkoumá je jak na oblečení tak i prostě v krabici třeba u babi a hlavně ji rozčilují, když kvůli nim nejde svetr dolů... Úplně správně dle Montessori principů je rám s knoflíky. Ale tato varianta s kolečky z filcu mi přišla prostě skladnější teď na to věčné letní cestování.
Kolečka jsem vystříhala podle talířku pod hrnek. Ale pak jsem si ještě musela s velikostí pohrát, páč pro malé dětské ručky byla kolečka příliš velká. Takže teď je průměr necelých 9cm. Pro vyšití dírek jsem se konečně naučila pracovat s dírkovací patkou na mém stroji :-) 
Jen pozor na velikost knoflíku. Já chtěla velký, protože se mi zdál dobrý pro manipulaci nejmenších. Jenže patka uměla vyšít největší dirku právě pro takovou velikost knoflíku. A šlo to ztěžka. A ne a ne se to ochodit, tak jsem musela knoflík vyměnit za menší, aby ta námaha Rózu neodradila, přece jen v té dirce potřebuje mít ještě trochu vůli. Tato pomůcka může být zase víceúčelová. Třeba na trénování barev. Kdyby to u nás bylo aktuální, možná bych připravila třeba karty s puntíky v jakém pořadí má dítko navlékat. Jo a na druhé straně mašle je přišit veliký knoflík, který neprojde dirkou, který slouží, jako uzávěrka.
No a kdyby měl někdo zájem, mám tu materiál ještě na dvě sady. Tak bychom se mohli domluvit. Info na blog.kamenurazu@gmail.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)