středa 9. prosince 2015

Nejlepší linecké cukroví

Rozhodla jsem se s vámi podělit o náš recept na toto tradiční cukroví. Linecké mám moc ráda a peču ho nejen o Vánocích ale třeba i srdíčka pro Honzíka na 1. máje, už se z toho stala taková tradice.
A jak na to? Vlastně to není nic moc těžkého.

Potřebujeme: 
300 g hladké mouky, 170 g másla, 10 g moučkového cukru, 3 žloutky,  šťáva z poloviny citrónu. Nenechte se zmást malým množstvím cukru. Sladkost dožene marmeláda na slepení ;)
Všechno se to smatlá dohromady do jednoho těsta, chce to pořádně promísit a vzhledem k množství másla to jde ze začátku ztěžka. Většinou nechám těsto chvíli odpočinout a pak se jde na vykrajování. Vyválet placku tak 2mm a vyřádit se s vykrajovátky. Do trouby na 180°C na cca 10min, ale sledujte, každá trouba topí jinak, záleží také na tom jak dlouho jede, jak je roztopená ;) Vychladlé tvary slepit marmoškou - já mám nejraději tu ze směsi černého a červeného rybízu, protože je trochu pikantní, mňam.
A z bílků so zbydou můžete udělat třebas kokosky, nebo pusinky ;)

1 komentář:

  1. Krásně napečené! Také už mám linecké hotové a o víkendu se vrhám na další cukrovíčko :)
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)