středa 27. dubna 2016

Taška do porodnice


Mít připravenou tašku. Už snad dva měsíce předem mě můj drahý urgoval, ať je to prý raději ready. A jak na to? Na netu jsem našla několik tipů co si vzít a v porodnici dostala seznam. Tak nějak jsem to zkompletovala. Seznam z porodnice byl takové to minimum, ale hodí se i další věci. Také jsem dostala doporučení rozdělit to vše do několika tašek, protože na pokojích není moc místa. A nakonec toho bylo opravdu dost! Na jednotlivé tašky jsem napsala seznam, kde jsem odškrtávala co tam je (přeci jen nezabalíte si třeba župan měsíc dopředu a doma pak mrznout), manžel by pak byl schopen dobalit to, co není zaškrtáno, kdybych to sama nezvládla. Tak jdeme na to...

DO PORODNICE I, aneb k porodu:
  • občanka
  • průkaz pojištěnce
  • těhotenská průkazka (kdo je maniak jako já a chce mít vše zdokumentované, nechť jsi ji ofotí, protože už Vám ji nikdo nevrátí ;)
  • oddací list (nesezdané páry potřebují jiné dokumenty kvůli příjmení dítěte...)
  • prohlášení o jméně dítěte/ dotazník k narození dítěte (každá porodnice má asi trochu jiný dokument, tiskopis dostanete v poradně)
  • rodinná anamnéza (pokud jste ji již nekonzultovali v poradně)
  • porodní plán/přání (kdo jej chce, já měla přání sice sepsaná, ale nakonec je ani nebylo třeba vytahovat, vše probíhalo, jak jsem si představovala, popřípadě jsem dala na rady lékaře. Pokud jej budete chtít doktorům dát, zvážila bych formulaci, přeci jen je fajn nemít při takové situaci dusno :D)
  • hlášení o narození, souhlas s porodem (další tiskopisy z porodnice)
  • rozepínací košile, župan (rozepínací kvůli přiložení miminka na sále; já ale košili i župan využila pouze u příjmu na pokoj, kde jsem byla před porodem, na sále mi dali jejich košili)
  • pantofle (ideálně takové, ve kterých můžete do sprchy)
  • hroznový cukr, čoko, zkrátka něco na dodání energie ( pokud se porod rozebíhá pomalu a jste přijata na normální pokoj, bude to chtít větší sváču, hroznový cukr jsem ocenila při dvouhodinovce na sále po porodu)
  • neperlivá voda
  • masážní olej (při kontrakcích pekelně bolí záda a chlap má alespoň úkol a cítí se potřebný ;)
  • oblíbená hudba (třeba v telefonu, na tu u nás nedošlo..)
  • balzám na rty, krém na ruce, ručník (doporučované věci pro osobní komfort, já je ale nepotřebovala)
  • teplé ponožky (ty jsem opravdu ocenila po porodu, kdy se do mě dala zimnice)
  • toaletní papír (klystýr, netřeba komentáře :-)
  • porodnické kalhotky (našla jsem doporučení, ale potřebovala jsem je až po převozu na pokoj)
  • pro mimi plenku a osušku na bonding (tady dávali mimi už zabalené do erárního...)
  • léky, které pravidelně užíváte (když se porod protáhne)
  • pro tatínka: pohodlné oblečení, přezůvky, svačina, nabitý foťák (krom svačiny a foťáku nakonec nebylo nic třeba)

DO PORODNICE II., aneb první taška na pokoj

Když všeho máte dostatek, tatínek může tašku ze sálu rovnou odvézt dom a není třeba se stresovat tím, co budete na pokoji potřebovat nebo ne a máte vše nachystané v tašce číslo 2.
  • kojící košile (nakonec jsem využívala nemocniční, přeci jen se nemusíte pak starat o údržbu, ale pokud se budete lépe cítit ve vlastní...)
  • porodnické kalhotky + porodnické vložky
  • osuška, ručník
  • teplé ponožky
  • kojící podprsenka + vložky do podprsenky
  • hygienické potřeby (kartáček, pasta, hřeben, krém, sprchový gel, intimní gel, šampón, tělové mléko, deodorant, sponky/gumičky do vlasů, manikůra, popřípadě nějaká řasenka a jiné šminky - upřímně na péči o sebe moc času a sil mít pravděpodobně nebudete a budete rádi, že stihnete párkrát skočit do sprchy)
  • toaletní papír (jednak nevíte, kdy dojde smirklový erár a pak se také hodí na osušení porodních zranění, ušetříte tak šminavé ručníky - proto lépe nějaký měkčí papír ;)
  • nafukovací kruh (na sezení, já jej nepotřebovala, takže spíše pokud bude třeba přiveze rodina)
  • nabíječka, telefon, tablet, zápisník, časopis, křížovky, kniha, tužka (prostě něco na zabavení, ale jak jsem řekla, pravděpodobně na to nebudete mít vůbec čas...)
  • léky, které užíváte pravidelně
  • gel z dubové kůry (našla jsem doporučení, kamarádky využívaly, ale lékařce se to nezdálo, tak nevím)
  • neperlivá voda, dobroty
  • jednorázové plenky (počítá se, že novorozenec potřebuje 10 plen na den)
  • 2 bavlněné pleny na pokládání (maminky tam využívaly i jednorázové podložky)
  • ubrousky
  • mast na prdelku, olejíček
  • kontakt na obvodního dětského lékaře, kam budete chodit

DO PORODNICE III., druhá taška na pokoj

Přinese novopečený otec až později, upřímně, já už z ní naštěstí skoro nic nepotřebovala, ale hodí se například při nenadálých komplikacích, kdy bude třeba zůstat v porodnici o chvíli déle (neplánovaný císař, horší novorozenecká žloutenka apod.) jedná se už o doplnění zásob. Takže:
  • čisté oblečení - košile, podprsenka, porodnické kalhotky, fusky
  • další vložky do podprsenky, porodnické vložky
  • toaletní papír
  • voda a dobroty
  • další plenky

PRO ODJEZD DOMŮ
  • Může přivézt tatínek až v ten den, pokud nevadí zdržení při převlékání. Taška by měla být připravena v autosedačce, aby jedno nebo druhé hrdý tatík nezapomněl :-)
  • oblečení pro sebe (pokud chcete něco jiného a fešnějšího, než v čem jste přijely, není však třeba se přeceňovat, těhotenské kalhoty jsou pro nesplasknuté břicho více než vhodné a volnější tiko se také hodí :)
  • oblečení pro mimi (dle ročního období, já měla v únoru: overal s přehrnovacími rukávky, kombinéza-teplejší overal, fusak, čepici a deku, fusak jsme ani nevyužili)
Ámen, snad to někomu pomůže ;)
Pozn.: byla jsem v porodnici Královské Vinohrady, jinde to může být maličko jinak. Jinak vybrala jsem si ji dobrovolně i po shlédnutí kontroverzního dokumentu a byla jsem spokojená ;)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)