středa 13. července 2016

Sezóna višní

A je to tu. Jedno sezónní ovoce střídá druhé a já nestačím zpracovávat :-) Ale vážně mě to baví. Letos vedou přesnídávky, které kombinuji přibližně 2/3 jablko + 1/3 další ovoce. Postupuji podle Jitu. Zatím dělám jen vzorky. Zbytek ovoce zmrazuji, pro pozdější zpracování s podzimními jablky ze zahrádky. 
Malou část jsem podusila samotnou, mixla a dala do tvořítek na led. Uvidíme jestli to bude Róze chutnat samotné nebo třeba namíchané s banánem až bude jíst i ovoce.
Chystám se i na nějakou novou marmeládu. Loni jsem dělala višňovou s mátou. Letos to vidím na míchačku s jahodami a nějaké jiné koření. Uvidíme.

A kdo by rád pečení, je tu klasika bublanina.
A pecky? Nevyhazovat! Omýt a skladovat, pro další tvoření. Já z nich udělám nový nahřívací polštářek. Ten původní totiž Honzík spálil v mikrovlnce :D Jen ty pecky... Je to trochu piplačka! Našla jsem různé postupy, zkombinovala je a stejně výsledek není úplně stoprocentní. Ale snad to stačí. Já pecky povařila, po malých částech nasypala do staré ponožky a mnula, aby se zbytky odstranily. Pak jsem je dala do pracího pytlíku a s ručníkem vyprala na rychlé praní. Ale prý to jde také v myčce na nádobí. Tak višním zdar! :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)