středa 31. října 2018

Podzimní tvoření

Na Pinterestu jsem našla zajímavý tip na jednoduché tvoření. Podzimní strom. Krásné barvy jsou na podzim všude kolem nás. Na procházkách si jich dost všímáme. Brouzdáme se listím a Róza už pochytila něco málo z ročních období, takže říká "neboj, na jaře těm stroměčkům zas vyrostou zelený". Zkrátka když je těch barev a krásy tolik, byla by škoda, nepustit si jej i do toho tvoření. A jak to probíhalo?

Najít si obrázek na netu je jedna věc a realizace druhá. Jednoho dne jsme vyhrabali mé staré temperky a daly se do míchání hnědé. Můj věčný boj. Možná jste si toho už při tvořivých článcích všimli :-) Jelikož mé tempery už mají dost po sezóně, půlka jich byla ztvrdlá. A věřte mi, že ať přidáte do malého bobku modré a červené tempery jakékoliv množství žluté prstovky (páč ta žlutá tempera byla zrovna mezi těmi natvrdlými) neudělá Vám to hnědou, nýbrž jen jiný odstín fialové :D 
Budiž, tím něčím mezi fialovou a hnědou, jsme si namalovaly kmen stromu. Já malovala kmen. Róza šťastná že má zas jednou štětec v ruce malovala všelicos. Na obrázcích je vidět její a mé pojetí. V mezičlánku jsem jí do toho ještě fušovala a nabádala ji k domalování větví. V poslední verzi už jsem to nechala na její fantazii.


Než nám zaschl kmen, vyrazily jsme na procházku na průzkum. Domů jsme si přinesly několik listů různých barev. Myšlenka byla, prohlédnout si na nich barvy, abychom věděly, které z nich si dát do mističek. Zvítězila žlutá a červená. A šlo se na to. Popadla jsem štětku na mytí nádobí a Róze názorně ukázala co po ní chci. Bavilo ji to asi tak přesně třikrát. Pak vzala do ruky štětec a jala se malovat po nasbíraném listí. Tak jsem ji alespoň navedla na otiskování. A já měla štětku pro sebe a mohla si v klidu udělat to, co jsem chtěla prvně. Barva byla z obou stran listí, na rukou dítěte, na papíře, na stole a bůhvíkde ještě, ale holka spokojená. Jak je vidět, dělit barvy nemělo moc velký význam, páč je stejně vše oranžové :-)


A proč to vlastně všechno píšu? Jen malé pojednání o tom, jak člověk s dětmi míní... a pak je všechno jinak. A vlastně je to fajn. Jen jim nechat prostor pro jejich představy! A schválně, který obrázek nám asi tak visí na lednici? :-)


No a teď ještě pár tipů na další tvoření co jsem našla na netu (i když jak je vidět, vymyšlené a připravené můžete mít cokoliv, ale je dost pravděpodobné, že vše bude jinak...). Korunu předmalovaného stromu můžete dozdobit různými tisky. Toto mělo být štětkou na nádobí, viděla jsem otisky korku, otisky prstů, nebo třeba i otisky svazečku uchošťourů, nebo prostě klasika otisknout samotné opravdové listy.

A z dalšího našeho tvoření:
Jednou jsme si zas udělali domácí modelínu (více foto na instagramu) a tu můžete také využít k rozvoji motoriky a dotvoření podzimního stromu, záleží jen na barvách, které použijete. Toto tvoření už bylo jednou tu.
Také jsme poprvé vytáhli vodovky. Na facebooku byl totiž několik dní hit video, kterak maminka s dítkem přejeli listí schované pod papírem svíčkou, nabarvili vodovkami, vystříhali a udělali si podzimní girlandu. Možná jste jej také zaregistrovali. Moc se mi líbilo. Pár dní trvalo, než jsme listí nasbírali, vylisovali a dali se do toho... No a vůbec se nám to nepovedlo. Frotáž svíčkou vůbec neklapla. Takže po přejetí vodovkami se toho moc nevykreslilo. Takže za mě zlatá frotáž pastelkami. U malých dětí případně nějakou variantou voskovek či progres, třeba takové ty magické trojhránky, zkrátka větší plochou jim to jde lépe. (Pozn. frotáž je ve zkratce výtvarná technika, která spočívá v tom, že něco se zajímavou texturou schováte pod papír a tak dlouho po papíru přejíždíte barvami až se textura vykreslí na papíře)
No a ještě mě napadá poslední podzimní tip, co jsem tu před lety zmiňovala - ježečci, s otisky plastové vidličky.
Tak podzimnímu tvoření zdar ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)