pondělí 12. listopadu 2018

Podzimní vaření (a pečení)


Už dlouho tu nebyl nějaký ten článek s recepty. Nebo vůbec článek netýkající se mateřství a potomků. A protože při nedostatku nápadů k denodennímu vaření ráda zapátrám do historie blogu, udělám tu další směsku. Třeba inspiruju i vás. Jen ta fotodokumentace vázne, páč vařím jídlo většinou večer jako večeři a rovnou i oběd na druhý den. A to jsem ráda, že je hotovo, že sedím u jídla a že se blíží čas jít na kutě, navíc není lichotící světlo :-)
Jo a je to další rest, představte si, že tenhle článek je rozepsaný už od minulého podzimu, ale teď jako když najde, páč není momentálně kapacita na nové články, hádejte proč? :D
Takže recepty a hlavně odkazy na recepty. Jo a ehmm ta dýně je opravdu ilustrativní, páč tu z ní asi není jediný recept, upss :-)
  • Celerová polévka s jablky - další pro mě nová kombinace s lehce nakyslo/nasládlým nádechem.
  • Špagety s cuketou z jednoho hrnce - jednoduchá véča, která vybízí k dalším lehkým obměnám.
  • Smažená rýže s vejcem - rychlovka na večeři, která má spoustu obměn. Mě prostě nikdy dřív nenapadlo kombinovat rýži a vejce. Teď to bude sázka na jistotu :-)
  • Slaný koláč s květákem a rozmarýnem - inspirace v Apetitu 11/2017, nepodařilo se mi sehnat sýr uvedený v receptu, ani vločkovou sůl a čerstvý rozmarýn jsem neměla, takže jak jsem postupovala já. Koupené lisové těsto na placku. Na něj jsem napatlala 100g měkkého sýru (typ lučina) a naházela necelých 100g eidamu nakrájeného na malé kostky. Na to jsem poskládala půlku květáku na malé kousky (v receptu uváděno plátky 1,5cm), a dvě pokrájená rajčata. Pokapat olivovým olejem. V troubě péct na 200°C. Po 20 minutách jsem posypala drceným rozmarýnem, trochu posolila, popepřila. Dopéct 5-10 minut. Byla to fakt dobrota. Jo a psali tam užitečnou radu: 2cm od kraje těsta si nožem naznačit okraje. Hezky pak vyskočily.
  • Tapiokový pudink - kuličky už jsem měla doma nějakou dobu... jen trvalo sebrat odvahu. A dezert byl na světě. Dobrá alternativa svačiny!
  • Pomalu pečená vepřová krkovice na zelí - jak moc často flák masa nedělám, tohle se opravdu povedlo! Takže až někdy zase jednou... tak po receptu sáhnu :-)
  • Zelňáky - podle tohoto receptu se úplně nepovedly. Nicméně, jestli má někdo nějaký osvědčený recept sem s ním. Asi je úplně jedno jestli tam člověk dá škvarky, uzené, nebo nic. Spíš jde o propašování zdravé suroviny do jídla. Zatím jsem zelí totiž dávala jen do polívky, nebo jako přílohu. Občas jako salát colleslaw.
  • Zelná polévka - polévky dělám většinou jak mě zrovna namane. Jenže má fantazie je docela limitovaná a používám pořád podobné koření. Tak je jednou za čas fajn odpíchnout se od nějakého receptu. Tento se mi líbí, jen se obejdu bez párkových kytiček ;)
  • Květáková pizza placka - recept jsem viděla už na tolika místech a opěvován byl jako geniální a jednoduchý, že jsem ho prostě musela prubnout taky. Avšak někde se stala chyba, páč placka nedržela pohromadě. Ale chuťově to nebylo špatný, lepší s nějakým dipem, aby to nebylo tak suché... Nicméně, mezi stálice asi nezařadím :-)
No a k tomu točíme i osvědčené recepty z dřívějška:

A když už jsem tak zabrousila do té historie našla jsem i recepty na jídla pro příští dny, které jsem už delší dobu nevařila.



4 komentáře:

  1. Jo, recepty se hodí, zrovna potřebuju inspiraci, protože mám pocit, že dělám pořád dokolecka nějakých pět jidel :-D... Jo, a já už diky ig vím, proč nejsou cerstve články, takže moooc gratuluju <3...
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za gratulaci ;) a ten pocit znam, to pak vetsinou prohledam sve zasoby casopisu apetit, chvili zkousim jako diva a pak se toho presytim a zas zajedu do starych koleji :D

      Vymazat
  2. Hani, jsem rada, z eje to nekde takhle hezky sesumirovane. Treba to rizoto me hend oslovilo, neznam. Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad bude chutnat. To je ma oblibena variace - pecene papriky a orisky, u nas nejcasteji vlasaky ;)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)