pondělí 3. dubna 2017

Vajíčko na hniličko



Dřevěné vajíčko a stojánek jsou další "monte" pomůckou pro mimča. Ale jak už jsem povídala u kuličky v domečku, kdyby měl člověk kupovat všechny, plácne se přes kapsu. I když chápu, že estetická hodnota originálů je daleko vyšší, než "co dům dal" verze. Na druhou stranu, třeba to, že rodiče něco vymýšlejí, ponoukne i děti k jejich tvoření až k tomu přijde čas. Ale to jsem odbočila. Vajíčko a stojánek. Sundat, vyndat, zkoumat, vložit. Na blogu Mothering jsem ale objevila domácí verzi - stojánek a golfový míček. Ten má akorátní velikost, aby do stojánku zapadl. Jednoduché a většinou jen stačí pohrabat u sebe či rodinných příslušníků a nějaký ten míček se najde. Fakt, my v rodině nemáme jediného golfistu, ale míčků se našlo dost :-) 

Prý je to pomůcka od osmi měsíců. Já jsem chvíli sháněla nějaký dobrý stojánek, páč jsem nechtěla obětovat porcelán po babičce a tak jsem aktivitu poprvé nabídla někdy ke konci devátého měsíce. Róza hned naběhla a jala se míček vyndávat a zahazovat. Páč měla období "všechno musí ven". Ale ambice nandat ho zpět nejprve neměla. To přišlo až časem. První pokusy ale nebyly úplně úspěšné, protože se buď nemohla trefit, nebo stojánek převrhla. Musela jsem jej přidržovat. Tak jsem vymyslela rozměrnější tréninkovou verzi. Kelímek z Ikey a florbalový míček. Ve větším rozlišení a s díratým míčkem to vyšlo skoro napoprvé. A pak už to bylo jen otázkou pár dnů než se naučila i verzi menší.
A teď ještě na co jsem přišla později. Pokud jsem to dobře okoukala (páč jsem teorii nijak moc do hloubky nezkoumala, takže to být pravda nemusí), mělo by
se na to jít ještě trochu jinak. Nejprve by mělo dítě vybírat a vkládat dřevěnou kouli do mističky (koule velikosti asi jako ten golfový míček), pak by mělo následovat to dřevěné vejce a stojánek a až nakonec dřevěná kulička a stojánek. Takže tím golfovým míčkem jsme přeskočili předchozí levely. 
No a na závěr opět připomínám, jak v článku od měsíce k měsíci, neberte ty časové údaje příliš vážně. Každý prcek je jiný. Takže můžete zkusit v osmi měsících jak se má, ale netrapte se ani když to nebude umět v devíti. Já si myslím, že Rózina je na prstíky a ručky docela šikovná a tohle zvládla až někdy v průběhu desátého měsíce. Prostě na klídek a pohodu, hlavně aby to byla zábava ;)

2 komentáře:

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)