pondělí 14. ledna 2019

Mořský svět

O výletu do akvárií Róza brebentila víc jak měsíc. V nějakém dětském pořadu viděla, že tam byli hlavní hrdinové. A od té doby se mě několikrát ptala, jestli my půjdem taky... Na první víkend v roce jsem měla původně jiné plány. Víte, má předsevzetí. Nasněžilo, tak jsem nás viděla při společném sáňkování a pak pod dekou, s teplýma fuseklema na nohou a hrnkem čaje v ruce. Honzík mě vyvedl z omylu. Chystalo se oteplení a v inkriminovanou dobu mělo pršet. Mé plány šly do háje. Páč mezi sáňkováním v bílé kráse a sáňkováním na blátě byl dost velký rozdíl... Propadla jsem mírné hysterii a nervózně začala sjíždět internety. Co bychom tak jako mohli na
rychlo podniknout?
A našla Mořský svět.
Dokonce na Slevomatu byla rodinná vstupenka za zvýhodněnou cenu. Ta akce končila v den, kdy jsem platila, ale koukala jsem, že vstupy sem jsou nabízeny docela často, tak si to můžete pohlídat ;) Původně jsem si myslela, že návštěvu necháme na Rózčiny narozky. Ten den si vždy (teda zatím dvakrát :) vezme Honzík volno a něco podnikáme. Jenže platnost voucheru nebyla tak dlouhá. A tak bylo jasno.
Ráno jsme se jen asi dvě hodiny vypravovali :D a mohli jsme vyrazit. Rózky očekávání byla naplněna hned u prvního velkého akvárka. Stála tam nalepená na skle a nemohla odtrhnout oči. Koukala a komentovala. Sledovala která ryba kam pluje, jak vypadá, kam se schovává, s kým se kamarádí a kdo by mohl být máma a táta. No museli jsme ji přemlouvat, abychom se posunuli dál. A po pár malých akváriích další zásek. Multimediální plocha. Prostě takové promítání na zemi. Bylo tam několik programů. Třeba, že chodíte po hladině. Nebo, že za vámi plují rybky. Rozháníte škeble, či co to bylo. Svými kroky odkrýváte další obrázek... Po počátečním ostychu, se Róza odhodlala mezi ostatní děti a pak tam řádila aspoň dvacet minut. Tolik běhu! Začínala jsem se těšit na pozdější uspávání. No pak jsme prošli vše ostatní. Prohlédli si žraloky. Piraně. Kraby s upadanými nožkami a klepety. A další malá akvárka. Vystřídali jsme se v patře. A pustili několik mincí do simulátoru vodního víru. 
Jako za sebe můžu říct, že jsem čekala větší prostory. Ale nikdy jsem v podobném místě nebyla, tak jsem neměla srovnání. Aj tak musí být provoz tolika nádrží dost nákladný. Sami bychom měli Mořský svět projitý za chvilku. Upřímně by mě to asi moc dlouho nebavilo. Protože prostě všude ryby. Maximálně hvězdice, krab... Nejsem moc velký nadšenec a poznám tak maximálně klauna. Ale Róza byla nadšená a to je hlavní. Ona prostě miluje zvířata. Evidentně všeho druhu. A vydržela pozorovat opravdu dlouho. Takže kdo máte podobného milovníka, jděte do toho. A když ryby omrzí všechny děti byly hin z toho promítání na zemi. Ani tam na sobotu nebylo moc plno. Pravda, že jsme dorazili krátce po otevíračce. Jo a po vyplnění dotazníku si můžete odnést malý suvenýr. Honzík vyplňoval a brousil si zuby na mušličku. Člověk míní, dítě mění... my si prosím z mořského světa odnesli přívěšek skleněného lízátka. Prý dobrota pro Rózky miminko - Krtečka.
Na oběd jsme šli do restaurace Valcha. Už jsme tam byli po několikáté, když jsme se pohybovali v těchto místech. Je to taková normální restauračka. Jídlo dobrý. A hlavní plus vidím v tom, že je blízko výstaviště a blízko tramvajové zastávky. Páč malé děti moc dlouho nevydrží a přeci jen je lepší, když je vše tak nějak blízko sebe.
Tak a to je vše z dnešního výletního okénka ;)





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)