úterý 19. února 2019

Geniální přítelkyně


Tetralogie o které básnil někdo na instagramu. A tak jsem si zarezervovala první díl v knihovně. Už samotná autorka byla dlouho záhadou. Pod pseudonymem Elena Ferrante, píše italská spisovatelka a překladatelka Anita Rajaová, nebo možná její manžel. Identitu odhalil až po letech od vydání jeden novinář. Bylo to pro mě čtení náročné na čas. Jednak je kniha tak populární, že jsem na každý díl z knihovny čekala několik měsíců, takže přečtení všech knih mi trvalo skoro rok! A jednak je v knihách tolik postav, že jsem se po přestávce mezi díly občas ztrácela. Na druhou stranu je velkou nápovědou soupis nejhlavnějších rodin a jejich členů na začátku každé knihy. I vzhledem ke všem reáliím a informacím nešlo jen o lehkou oddychovku. Opravdu se dovíte mnoho o Neapoli v průběhu několika desetiletí a o celkové historii Itálie.
Hlavními postavami je vypravěčka Elena a její kamarádka Lili. Obě jsou nesmírně chytré. Ale jinak jsou to protiklady. Jedna zůstává v Neapoli na celý život, druhá míří do světa. Musím říct, že obě dvě mi byly něčím nesympatické, že bych se s některou z nich ztotožnila nehrozilo. Vlastně mi dost často lezly na nervy. Ale nemohla jsem přestat číst. Překvapením pro mě bylo, že každý díl byl ještě o chlup lepší než ten předchozí. A ten poslední jsem nechtěla dát z ruky. Nejraději bych jej zhltla najednou, což momentálně moc nejde :D Takže kdo se cítíte na četbu čtyř bichlí, směle do toho. Já je jednoznačně doporučuji. Vlastně vedle Mornštajnové můj největší objev loňského roku...
Pozn.: 4 díly. Geniální přítelkyně. Příběh nového jména. Příběh těch, co odcházejí a těch, kteří zůstanou. Příběh ztracené holčičky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)