čtvrtek 14. února 2019

Podložka na puzzle

Ulehčení. Taková blbinka. Rózku puzzle baví. Ale jen když jí jdou. Je fajn, pokud má nápovědu. A to nejen v podobě zmenšeného výsledného obrázku jako předlohu. Dost pomáhá, pokud mají puzzle přímo obrázek na podložce (máme u dřevěných puzzlíků), nebo mají na podložce vylisované tvary dílků (puzzle typu Ravensburger). No a já na půdě u rodičů vyhrabala svoje staré puzzle se Sněhurkou. Sněhurka je u nás už dva měsíce naprosto top. Jenže mají 24 dílků. A my skončili u 12. Tak jsem vymyslela, že tu podložku prostě udělám. A tady teď sepíšu tipy a hlavně chyby, kterých se vyvarovat, pokud se vám tento nápad líbí :-)
Prvně jsem skládala a fotila na foťák. Hloupost, pak v počítači upravovat velikost, tak aby to opravdu sedělo, je na mě moc složitý. Takže skládat na kopírku vzhůru nohama. Asi dost vopruz, ale lepší varianta mě nenapadla. Takže to je jedna z možných cest. Ale pozor. Takovou kopii jsem zalaminovala. Toť problém číslo jedna. Páč na zalaminované podložce puzzle kloužou. Druhý problém byl, že na podložce ve stejném zbarvení jako jsou pzzlíky, nebyly dílky vidět. Prostě nebylo pořádně vidět, který už tam je a který ne. Tak jsem musela vzít podložky do copycentra a poprosit je o zesvětlené kopie. Hráli si s tím až se zesvětlení jakš takš povedlo. Ale první pokusy bylo o dost málo. Asi jsem se měla vyjádřit dost jasně hned na začátku. Že to chci prostě "vyblitý". Já mám kopie na hladké čtvrtce. Ideálnější by byla čtvrtka hrubá, aby dílky ještě méně klouzaly. No a pak pokud máte obrázků více je fajn mít na obrázku a na zadní straně dílků napsané číslo/tvar/či jiné označení, aby se lépe přiřazovalo. Nakonec jsem vše dala do krabice s podobným formátem, aby se mohlo skládat rovnou do ní. Toť vše. A teď už se s tím musí poprat Rózka sama ♥


Pozn.: Mimochodem věděli jste, že Disneyho Sněhurka - animovaný film je už z roku 1937? Já ji viděla prvně až s Rózkou a ačkoliv jsem si myslela, že tohle nás mine, páč nejsem úplně Disney fanda, ta pohádka se mi líbí a to už u nás jela mockrát :)

2 komentáře:

  1. Tak tady musim obdivovat, kolik je clovek ochoten udelat pro jedny dokonale puzzle!!!:-) M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, možná by bylo jednodušší prostě nějaké vhodné raději koupit a byl by pokoj :D

      Vymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)