pátek 21. března 2014

Den jedenáctý – vařím

No ne že by se mi úplně chtělo, ale něco jíst musím. A protože se celé dny válím a byla bych nerada po nemocenské jako koule s nožičkama, snažím se, abych jedla něco lehkého. (Mezi tou bonboniérou a křupinkama a sýrama a sušenkama, kterýma se živím, když mě honí mlsná.)
Takže pro inspiraci zde uvedu dvě jídla, která jsou jednoduchá a rychlá a pro ty kteří nemusí mít maso každý den i chutná ;)


Fazolky s javorovým sirupem a ořechy (Apetit - březen 2014, str. 25)

6OOg čerstvých zelených fazolek, 3 lžíce javorového sirupu, šťáva z půlky citrónu, sůl a mletý pepř, 100g pekanových nebo vlašských ořechů.
Fazolky vařit 3min. Slít vodu, promíchat se sirupem a šťávou, osolit, opepřit, vmíchat ořechy nasekané na hrubo.
Vedeno jako příloha, ale dá se i jako hlavní jídlo nebo večeře ;) Já použila mražené lusky, vlašáky a zapomněla na citronovou šťávu a i tak to bylo cajk J

Hrášková polévka (Mačingová, A.: Zhubněte jednou pro vždy. Brána, 2009. Str.50)

Sáček mraženého hrášku, 2lžíce bazalkového pesta, lžíce másla, sůl, pepř.
Do litru vroucí osolené vody nasypeme hrášek, dáme pesto, opepříme. Vaříme 20min, na závěr přidáme máslo. Necháme trochu vychladnout a rozmixujeme ponorným mixérem.
Já pesto použiji, když ho zrovna mám doma, ale není nutností, polévka je dobrá i bez něj, stačí přihodit pár nasekaných lístků bazalky ;)

Pozn.: je opravdu dobré mít ponorný mixér, nebo jiný kvalitní mixér. Já mám mixér po babičce, který zvládne najednou pouze jednu naběračku hrášku a mixování se tak stává prací na půl hodiny. Výhodou je, že má pak polévka teplotu akorát ke snědku :D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)