středa 8. listopadu 2017

Domácí modelína


Po domácím kinetickém písku jsem si dala chvíli oddych od podobných experimentů. A když jsem sebrala odvahu, pustila jsem se do domácí modelíny. Tentokrát jsem nenechala nic náhodě a vše připravila už večer předem. Našla jsem několik receptů, postupovala jsem podle tohoto z brydova.cz Příprava bez dítěte nebyla vůbec složitá. Za chvíli bylo hotovo. No a druhý den slavila úspěch. Válely jsme válečkem, vykrajovaly, krájely nožíkem. Modelovala jsem koule, hady a šneky a Róza mi je zase rozmotávala. A nakonec jsme udělaly klasiku ježka se zapíchanými špejlemi. Takže u modelíny jsem se trefila. Teď ještě dokoupit potravinářské barvivo a udělat i jiné barvy. 
Domácí modelína je vhodná i pro prťata, páč je ze samých jedlých surovin. V některém z článků jsem četla, že dětem ale nechutná, protože je v ní ocet a hodně soli... No tak naše dítě by ji asi klidně snědlo celou. Neodradila ji ani
barva. Ani vůně eukalyptu, kterou jsem chtěla přebít vůni octovou.

A protože vím, že jsem modelínu nedělala naposledy, poznamenám si tu recept.
Do teflonové pánve nasypeme 150g hladké/polohrubé mouky a 75g soli. Do trojkové sklenice plné vody vmícháme 2 lžíce octa, 1 lžíce oleje a potravinářské barvivo. Tekutou směs nalijeme do suché a smícháme. Prohříváme na středním plameni míchat a vařit. Hmota se slepí, nakonec vznikne jedna hrouda. Ta se prohřívá ještě další 2 minuty ze všech stran. Pak modelínu sundáme z plotýnky a necháme vychladnout. Když se nepoužívá, musí se dát do krabičky, jinak vyschne. Ideální je skladování v lednici. Na fotce je ježek už dva dny seschlý, prostě na vzduchu "modelína" okorá.
Tak, kdo doma také modeluje?

6 komentářů:

  1. Já teda s malým neměla ještě na modelínu odvahu, ale možná si vezmu inspiraci a vyzkoušíme to :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tahle modelína je dobrá, dělali jsme z ní ve družině různé drobné figurky, které nám posloužily jako dekorace na plůtek ze špachtlí. Barvila jsem potravinářskými barvami. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmmm, je vidět, že baví děti všech věkových kategorií :)

      Vymazat
  3. Taky jsem kdysi dětem vyráběla domácí modelínu :-) Překvapilo mě, jak je to snadné a za pár korun.
    Dneska už teda kupuju, protože na vyrábění už tolik času není, ale modelína jako taková je u nás stále hodně moc oblíbená, prakticky každý den modelují.
    Kupuju klasickou Koh-i-noor, co jsme měli už jako děti, a sem tam nám doma přistane Play-Doh. Hezky voní, nelepí, dá se hezky ze všeho odstranit, ale taky jak je tvrdnoucí, tak se za chvíli začne drobit a je to pak všude, naťapeme si to na ponožky... Nesnáším jí! :-D A navíc je to nějaká šílená chemie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si taky říkám, že ta play je šílená chemie.. ale na tu klasickou se těším, ale ta je fakt až pro ukáněné modeláře, páč nechci mít všude mastné fleky. A kluci jsou šikulové, když si vyhrajou tak často! Prostě kreativní prostředí ;)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)