středa 22. listopadu 2017

Přiřazování dle velikostí

Jedna z aktivit z šuplíku. Občas mě strhne euforie a něco nastřádám, pořídím, nebo připravím na někdy později. A občas se k tomu ani nemusím moc činit. To máte tak, někdy na jaře se na mě usmálo štěstí a vyhrála jsem krabici vyřazených aktivit pro malé děti na Alinčině blogu. Na většinu je ještě čas, ale už to musím sledovat, páč mám pocit, že to dítě přichází každý den s něčím novým. Vím to a stejně nestačím zírat, jak rychle se teď učí. Ty děti jsou prostě úžasný! Tak a teď k aktivitě. Přiřazování dle velikosti. Dostali jsme dva zalaminované papíry s obkreslenými tvary - kytičky a panáčci.
Kytky dala Róza na první dobrou, u panáčků trochu tápala. Ale baví ji to pořád. Už skoro týden si každý den vyndá přiřazování z fólie. A tak jsem se rozhodla vytáhnout tvořící zásoby a vykouzlit ještě další tři sady. Myslím, že tady se ani laminovat nemusí. Na podložku vystačí tvrdý papír - silná čtvrtka/karton z krabice... Já použila co dům dal, zadní strany od skicáků, karton z kalendáře, čtvrtku. A když děti naučíte, že se nemusí podložka vytahovat z eurodesek, může být i obyč čtvrtka. Na tvary něco trvanlivějšího, buď karton, nebo filc, nebo "pěnový papír" nevím jaký je správný název, ten je použitý na těch našich... A pak jen vymyslet motiv, nakreslit si ho na papír, obkreslit na materiál, šablonu zmenšit o kousek a znovu překreslit. Nebo můžete využít vykrajovátka - jako já u srdíček.
Teď ještě k teorii. U nejmenších dětí by se mělo nejprve začínat jednoduchými geometrickými tvary: kruh, čtverec, rovnoramenný trojúhelník. Pro začátek by možná stačily dva tvary malý/velký. Kdo tak trochu zaspí dobu, jako já a dítko už toho zvládá víc, může si pohrát s obtížností tvarů, počtem kousků i s velikostmi (rozdíly mohou být markantní, ale také v řádu milimetrů). U získaných aktivit bylo obojí po třech kusech. A protože se je Rózka rychle naučila, dodělala jsem složitější tvary a navyšovala počty. 3 stromky. 4 vejce. 5 srdíček. Je to momentálně čerstvá aktivita a Róza to ještě nedává na první dobrou, ale baví ji to. A když si vybírá sáhne po srdíčkách - nejtěžší, ale asi v atraktivní barvě :-)
A komu se nechce kreslit, objevila jsem na fleru Dřevěný obchůdek s dřevěnými pomůckami i polotovary. A mimo jiné tam jsou i třeba montessori vkládačky tvarů - tři velikosti koleček. A spoustu dalších. Já už na svou zásilku čekám, dám vědět jak jsme spokojený ;)
No a komu se nechce ani tvořit, ani nakupovat mám tu jednu mini soutěž. Když už jsem byla v tom nočním stříhání a měla ty připravené šablonky, nastříhala jsem to rovnou třikrát. Jednou pro nás, jednou pro kamarádku a její dcerku se kterými se tento týden uvidíme a jednou pro Vás. A Vám k tomu přihodím i ty první dvě původní sady.
Najdou se zájemci o jednoduchou "samadoma" pomůcku? Pokud jo, budu ráda za sledování na fb, ale podmínkou to není. A napište koment s emailem do 30.11.2017. Mějte se krásně a užívejte posledních dní před adventním shonem a těšením se na Ježíška.



10 komentářů:

  1. Díky za tip na aktivitu! U nás přiřazujeme všechno možné, ale podle velikosti mě to ještě nenapadlo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No my se ještě pořád nedostali k tomu barevnému přiřazování, barvy zatím úplně nelákají. Ale přiřazování je teď vděčná aktivita :-)

      Vymazat
  2. Ja se tady porad opakuju, ale dalsi genialni vec. Tak jednoduche,ale tak efektni a skvele! M.

    OdpovědětVymazat
  3. Super nápad a mohla bych ho i zvládnout vyrobit. Dceru tedy barvy taky zatím neberou, ale ráda přiřazuje zvířátka do vkládačky, tak bychom mohly zkusit i tvary. JInak celkově děkuju za inspirativní web, už dlouho vás mám ve čtečce:-) Dana (dsourkova-zavinac-gmail.com).

    OdpovědětVymazat
  4. Vyzkousim sve stesti, pac ted vubec nestiham dodelavat aktivity co mam doma nachystane. Je tolik napadu a tak malo casu. Dekuji za tuhle moznost
    Mpm@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  5. I já zkusím své štěstí. Aktivitu bych využila pro dceru a měla čas při výrobu jiné pro staršího syna.
    Díky za soutěž,
    Katka
    bastett@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Tak vylosována je Katka - bastett. Gratuluju a prosím adresu ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Diky za inspiraci. Zasoutezim si a kdyztak zkusim vyrobit i sama :)
    betkast@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, bohužel soutěž byla do 30.11. :/ hezké Vánoce ;)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)