pátek 21. srpna 2015

Legiovlak

http://csol.cz/domains/csol.cz/images/Projekty/
Legie100/Legiovlak/Foto/LEGIOVLAK_A3.jpg
Mám tu rychlý tip na výlet. Pražáci by museli hnout kostrou, protože na Žižkovském nákladovém nádraží už bude legiovlak stát jen do 26.8.2015, pak zavítá ještě do Pardubic, Českých Budějic, Jihlavy, Brna a dalších měst, viz. plakát. Na prohlídku jsem šla více méně kvůli mému drahému, protože vše okolo vojáků ho prostě fascinuje. Ale exkurse byla přínosem i pro mě. Zopakovala jsem si učivo dějepisu, což není nikdy na škodu a dozvěděla se spoustu zajímavostí. 
Ve vlaku je toho opravdu dost k vidění - od všech těch uniforem, zbraní a obytných vozů, až k pro mě zajímavějším vagónům polní pošty, nemocnice, kovárny či prodejny. Co některé potěší je vstup zdarma, ve voze prodejny pak můžete vhodit peněžitý příspěvek. Provedou vás dobově oblečení průvodci, kteří jsou pro věc opravdu zapálení a vědí tak spoustu detailů na které byste se chtěli zeptat. Překvapila mě i možnost podívat se do databáze legionářů a možnost vypátrat tak své předky.
Tato databáze je přístupná i na internetových stránkách. My jsme takto našli bratra mého pradědečka. Více o legiovlaku se můžete dozvědět zde. prohlídka určitě stojí za to ;)
Bohužel nemám žádné fotografie, proto jsou obrázky stažené viz odkazy.

http://www.historieblog.cz/wp-content/uploads/2014/10/201410711397-legiovlak2.jpg_690_460_crop.jpg

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)