středa 21. prosince 2016

Vánoce, Vánoce přicházejí...

... aneb zvýšená příprava. Možná to vypadá tak, že jsem se tady na to vyflákla. A ono to tak vlastně trochu je. Stěží prolítávám články svých oblíbených blogů a na psaní už jaksi není kdy. Po tom, co mě zas jednou málem vezli do Bohnic, páč jsem strávila celý den tvorbou dárku (který stejně není hotový) a v hlavě mi jen lítalo, to nemůžu stihnout, pane Bože, už jen dva týdny, kdy já to všechno udělám..., jsem si stanovila priority. Na horním stupínku je pohoda, jazz. Blog, internet, počítač na opačném konci. Asi mi dochází, že s tou malou kočičkou, už to nebude jako dřív (pokolikáté už?). Vše načančaný a připravený dle mých představ, ale za to mnohem víc dobrodružný :-) A tak jsem vše vypustila stylem, co bude, to bude a hned je ta atmoška tak nějak vánočnější. Na zeď jsem vyvěsila listy s koledami do pomyslného stromku a zpíváme. Róza ukáže a já pěju. To se pak diví, když spustím sama a ohlíží se kde jsou papíry :-) Skládám hvězdičky. Panečku to je relax (po tom co zjistíte jak na to). Už nám visí v oknech. A přilepený na zdi. A ty maličký, ty budou na stromku. A poházený na vánočním stole.
A taky přibylo pár origami jeřábů. A udělala jsem pírkaté baňky podle Tamarki. Po večerech popíjíme svařák se svařákovým sirupem. Tak je to bezkonkurenčně nej. Balím dárky. Ty co mám. Letos je těch vyrobených minimum. Vymyšlené byly. Ale nebyli lidi. Tak na rychlo vymýšlím jiné, kupované. Nebudou tak originální a promyšlené. A svět se nezboří. Honzík tvoří busy desku pro Rózu. A tak to tu večer máme, jak v Ježíškově dílně. Pálíme Františky. Taky jsme si udělali pečící večer se švagrovou. A Láskou nebeskou. To bylo príma. A další večer sama. A další den lepení a dodělávání. To už tak príma nebylo a tak jsem se na to vybodla. Čtyři druhy stačí. A tak to tu teď voní cukrovím a kořením. A když si odmyslím ty haldy poházených věcí, už jsou ty Vánoce tu. Myslím, že na to, že jsem začínala se světýlky hozenými na parapetu a veškerou další výzdobu tvořila zavěšená vykrajovátka, jsem vlastně borec. No a ty haldy tu možná zůstanou, ale za to jsme stihli trhy, besídku s kamarády, vánoční kuželky, na které nás vzali rodiče s jejich partou, návštěvy, procházky rozsvícenými ulicemi i večerní dovádění s Rózou mezi peřinama za barevného blikání světýlek místo spaní. Dneska si jdem pro Betlémské světlo. A do pátku nás čekají ještě dvě příjemné akce. Jsme prostě spolu. 

Takže do Vánoc a vlastně možná do konce roku mě tu nečekejte. Měla jsem
vymyšlených tolik článků, chtěla toho tolik říct. Napsat recepty na to nej cukroví. Tipy na dárky co jsou ozkoušené. Tipy na tvoření co potěší (snad). Tipy na akce. Psát o tom, že je fajn udělat alespoň o adventu radost i někomu koho neznáme. Někoho podpořit... 
Ale prostě nic. Tak něco z toho si můžeme dát jako předsevzetí do nového roku. A já asi příště začnu s Vánočními články už na podzim. Nebo možná rovnou a pak si je schovám do šuplíku :D
Tak jen v rychlosti pár odkazů a pak rodinný recept na ty nej, nej rohlíčky...

Pěti vteřinová hvězda (no dobře, přeháním, ale po chycení grifu, klidně za dvě minutky)
Pěticípá hvězda. Je 3D. Skládaná a pak se těch pět částí jen slepí.
Šesticípá hvězda. Taky 3D. Ale je tu míň skládání a víc stříhání a lepení.
Jeřáb. Klasika. Ale ne moc vánoční. Jenže nám se budou houpat na stromku, snad už dneska :-)

A teď ten recept na VANILKOVÉ ROHLÍČKY. Na vál nasypeme 240g hladké mouky, 120g mletých ořechů, 60g moučkového cukru, trochu citronové kůry. Uděláme do hromádky důlek a do ďolíku dva žloutky. Okolo pokrájíme 180g másla. Zpracujeme těsto. Těsto necháme odpočinout. A pak z něj tvarujeme rohlíčky. Peče se na 160°C, tak 10minut, dokud nezačnou růžovět prdelky. Vlažné se obalují v moučkovém cukru smíchaném s vanilkovým cukrem. Já je mám nejradš za čerstva, to se úplně rozpadají na jazyku. Ale i uleželé u stromečku jsou výborné!

Kdo neví co se zbylými bílky - tu je recept na pomerančové kokosky.
A taky na klasiku slepované linecké.

No a nezbývá než Vám popřát krásné svátky. které si užijete přesně podle svých představ. Někdo v klídku a pohodičce u pohádek, někdo aktivně někde po venku. Ale každopádně s těmi co máte rádi! Takže šťastné a veselé!


8 komentářů:

  1. Moje řeč...hlavně v klidu a pohodě :-) Věrka

    OdpovědětVymazat
  2. Krasa, smekam pred temi hvezdami, jsou uzasne, tak stastne a vesele. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím Haničko :-), s křížkem po funuse, ale přece... důvod? stíhala jsem jen to, co jsem musela a blog bych chtěla stíhat, ale nezbyl na něj prostor, ač bych měla na každý den příspěvek bez fotky :-).
    Měla jsem taky hafo plánů, ale zůstaly jen ty nejdůležitější. S dětmi si člověk velké plány dělat nemůže a postupně se propracuje k plánu b, c, d... možná se dostane až na konec abecedy, aby došel k tomu, že základ je klid a pohoda. Poslední 2roky u nás vypadá Štědrý den dle mých představ, ale začínám už v listopadu plánovat, sepisovat, uklízet a na všem pracovat, ale jak jsem psala, s malými prcky to nelze, takže je obdivuhodné, že si zvládla krásné hvězdy, napéct a ještě napsat tak dlouhý příspěvěk. Přeji pohododvé sváteční dny, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc dekuju, pristi rok taky asi zacnu drive :) uzijte si krasne posledni dny letosni a do noveho roku vkrocte pravou ;)

      Vymazat
  4. Taky dočítám až teď, a ani nevím, zda všechno dočtu, děti mi nedají půl minuty pokoj, před chvílí zvrhli skleničku s vodou, teď se perou o propisky... :-D
    Mám pocit, že jsi nakonec v tom jenom článku skoro všechno stihla :-) A dobře sis tu vánoční atmosféru nastavila, hlavně se z toho nezbláznit.
    Tak ještě dodatečně - krásné svátky, krásný konec roku, hezky si to užijte. A doufám, že se budeme potkávat i v tom novém :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju, take preju jen to nej... klidne a pohodove posledni dny letoska a to spravne vklouznuti do noveho roku ;)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)