neděle 17. června 2018

Co to leze v trávě, aneb breberky v jesličkách

Nevím jak vaše batolata, ale to moje nesmírně zajímá všechna ta pidi havěť. Mravenci počínaje, šneky konče. Asi jak jsou blízko zemi, všimne si každé ploštice a každé zvířátko by chtěla prozkoumat co nejvíc zblízka a nejlíp si ho i osahat. A tak jedním z dalších témat ve školičce bylo jasné. 

Na ráno jsem měla připravené aktivity k individuálním činnostem. Housenky z pet víček, berušku k provlékání a přikládačku broučků (obrázek a jeho stín). O výrobě jednotlivých pomůcek v odkazech. Stíny jsem podědila a beruška teď začala Rózu konečně docela bavit :-)




V pohybové chvilce jsme si zahráli hru Čaroděj. To je prostě dospělák čaroděj a začarovává děti na různá zvířátka, dnes to byli včeličky (běh), motýli (turecký sed a mávání koleny), žížalky (plazení), broučci (lezení po čtyřech)... A následovala překážková dráha, kterou jsem namotivovala také broučky (páč oni jsou tak malí, že je pro ně každý klacík a kamínek překážka). Prolézalo se housenkovým tunelem, přelézaly se stupínky k umyvadlům z umývárky, válely sudy na koberečku, přecházelo houpací prkno... Pauza na sváču.


U hlavní činnosti jsem dětem ukázala fotku šnečka a jednu z ulit, co má Rozárka mezi svými poklady, povídali jsme si, co a kde děti viděly.
Řekli jsme si říkanku od Erbena: Šnečku, šnečku...


A pak přišlo na další hru - hledačku. Na malých barevných kartičkách jsem měla různé brebery (motýli, brouci, pavouci, šnek...), od každého tři kusy. Každé dítě dostalo jeden různý obrázek, zbytek jsem rozsypala do prostoru. Dítě pak mělo najít na zemi dva stejné obrázky, jako drželo v ruce. Když mělo splněno, přišlo mi říct, co je to za zvířátko a jakou barvu mají kartičky. Tato hra se ukázala pro některé dvou až tříleté děti dost složitá. Jiné zvládly levou zadní.


A nakonec přišla na řadu výtvarná činnost. Kreslení a malování šneků. Měla jsem předstříhaná kola na ulitu (obkreslený dezertní talíř) a přeloženou "nohu" šneka (ze zbytku čtvrtky po odstřižení ulity). Dětem jsem pomohla udělat na kruh voskovkou spirálu, u které jsem se snažila kontrolovat a ukazovat správný úchop. Pak si vzaly jinou barvu voskovky a malovaly co chtěly. Nakonec vše přemalovaly vodovkami. Pro Rózu to byla první zkušenost s vodovkami a pořád se snažila si jimi namatlat ruku a obtiskávat, jako je zvyklá u prstovek a hustých barev :-)


Kruh se pak nalepí na nohu. A šnek by měl stát. Pokud použijete silnější čtvrtku než my.


A samozřejmě venku děti hledaly ty skutečné potvůrky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)