pátek 29. června 2018

Bublanina, aneb rychle dokud je ovocná sezóna


Hledala jsem, hledala a zjistila, že jsem na blog loni tento recept nedala. Ještě, že mě tenkrát kamarádka poprosila o recept a našla jsem ho v konverzaci. Je to totiž upravená verze, kterou jsem se už loni nebála dát Rózce a to modří vědí, že přes sladký jsem dost pes. Bublaninu jsme pekli hodně krát, ale s višněmi/třešněmi je prostě nejlepší... 

Takže tři vajíčka se vyšlehají do pěny s cukrem (má to být hrnek cukru, já dávám sotva čtvrt hrnku třtinového, případně med). 
Do druhé mísy se prosejí 2 hrnky mouky (dávám takovou, která zrovna je, nejčastěji špaldovou, nebo pohankovou) s 1 práškem do pečiva (od té doby co kupuji prdopeč ve zdravé výživě, který má jinou gramáž, dávám prostě zarovnanou lžíci) a špetkou soli.
Směs se vsype do vajec a vlije se tam kelímek šlehačky ke šlehání. A protože mi konzistence přijde moc hutná, přidávám ještě cca 3 lžíce oleje a 3 lžíce vody. Prostě tak, aby se pak nechalo těsto dovře nandat do pekáčků.
Troubu předehřát na 180°C. Pekáčky (vyjde na dva menší)/plech vymazat máslem a vysypat moukou. Nalít těsto, rozprostřít ovoce (hádejte, kde pomáhala Róza) a šup na 25minut do trouby. Špejlový test a hotovo. Komu by to přišlo málo sladké, může pocukrovat moučkovým cukrem. Nejlepší je ještě vlahá. Ideál sníst do dvou dnů, pak už je suchá ;)

Původní recept je tu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)