úterý 27. listopadu 2018

Dobrá věc

Nadchází vánoční čas, tak jsem se dokopala a mezi ty předem napsané články frknu nějaký ten aktuálnější čerstvě napsaný. Jojo, dobré skutky by se měly konat celý rok, ale ten předvánoční čas k tomu tak nějak víc vybízí a lepší alespoň před Vánoci, než vůbec, že? S různými akcemi se vždy v prosinci doslova roztrhne pytel. Já Vám tu připomenu alespoň ty, které jsou už pro nás takovou tradicí. 
  • Luftování, menší projekt (čímž nechci znevažovat, jen je prostě pro Pražáky, ne celorepublikový), na který jsem díky blogování narazila už asi před třemi nebo čtyřmi lety. Stojí za ním čtyři bývalé spolužačky, které si to prostě vymyslely na srazu a jde jim to už devátým rokem. Akce spočívá v tom, že v týdnu od 3.12. přinesou lidé, kteří vyluftovali své skříně, věci kterých se chtějí zbavit, ale ještě mohou dost dobře někomu sloužit do kavárny Farmagusta. A o víkendu 8. a 9.12. si tam třeba stejní, ale i další lidé přijdou něco pořídit. Cenu za jednotlivé kousky si určuje zákazník/ dobrodinec sám. Každý rok jdou veškeré peníze na podporu jiné organizace. Letos je to Společnost pro ranou péči, která pomáhá rodinám, ve kterých se narodilo dítě s handicapem. 
  • Krabice od bot. Projekt od Diakonie. Do krabice od bot se dají dárky pro děti, které se nacházejí v sociálně slabých podmínkách. Z různých azylových domů, nízkoprahových center apod. Letos už mi trochu pomáhá i Rózka a spolu řešíme, co do krabice dáme. Dárky se vybírají do 9.12., ale pozor zjistěte si dobře otevírací dobu sběrných míst i zda ještě krabice vybírají. Také jsem na netu zahlédla, že se v Brně dávají i krabice pro seniory, taky super nápad, tak kdo jste místní...
  • A když jsme u těch seniorů, úžasný projekt jsou Ježíškova vnoučata. Zdá se mi, že letos má velkou propagandu, takže jste o něm asi už slyšeli. Stejně jako loni se mi nedaří odchytnout dárek v naší cenové relaci, páč je mraky dárců a to je super. (I když teď koukám, že tam zrovna i něco levnějšího je, asi je to o štěstí...) Takže stejně jako loni, přispěju pomocí Slevomatu, kde peníze vyberou a všechny využijí na drahé dárky, které nemá šanci pořídit jednotlivec, jako kolečková křesla, protézy apod. Pro nás stejně lepší, protože si myslím, že těm lidem udělá největší radost pokud jim přinese někdo dárek osobně a to momentálně není v našich silách ;) Jo a kdo jste dojímací jako já, nesledujte vnoučata na FB, páč budete u každého druhého příspěvku bulet :D
  • A dětské oblečení dáváme stranou a až ho bude víc dovezem ho do Dětského centra (kojeneckého ústavu), páč Honzík viděl nějakou reportáž a je z toho dodnes naměkko, takže chystáme připravit nějaký balíček ♥
Tak to je trojka projektů, na které letos aktivizuji ten drobeček sil, který mi vyzbude v prosinci mezi kojením a přebalováním novorozence a krocením divokého batolete (kdo mi to dítě vyměnil?). Jo jsou to moje princezny, ale nebudu tvrdit, že vše zvládám levou zadní. O šestinedělí volume číslo 2 zas někdy příště.
Podobných projektů je spoustu, podělte se v komentářích o další smysluplné akce a třeba inspirujete někoho dalšího ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)