čtvrtek 21. února 2019

Doktorský kufřík


Dárek k Vánocům. Hra na doktorku Rózku bavila už hodně dlouho. Doma jsme měli jen doktorský kufřík a plastovou stříkačku od hodné paní sestřičky na gyndě. Spolu s ubrousky a jedním starým obvazem si Rózárka vystačila. Ale plán pod jedličku byl jasný. Věci jsem začla schánět už v září. Neb jsem chtěla mít do porodu hotovo. No nestihla jsem to. Ani mě, ani nikoho jiného to nepřekvapilo :D 
Nicméně i s novorozencem jsem to dotáhla do konce a nadšení bylo obrovské. To "jééééé doktorský kufříííík" nad napůl rozervaným papírem jsme si snad měli natočit :-) Asi nemusím dodávat že celý zbytek roku jsme byli všichni a všechno oblepeni náplastmi, byla nám nespočetněkrát odebrána krev, změřen tlak a posvíceno do chřtánu. Honzík kufřík překřtil na mučící nástroj. No byla to sranda. Než si lékařskými nůžkami na obvazy rozstřihla svoje nejlepší a nejoblíbenější šaty. Jen tak. Prostě to chtěla zkusit. Já ji prostě miluju :D
Hned zkraje musím přiznat, že rozhodně nejde o můj nápad. Inspirovala jsem se na blogu audina. Je tam vše perfektně sepsané. Autorka již inspirovala mraky lidí a seznam toho, co do kufříku dát neustále aktualizuje. Já z něj jen vytáhla, co jsem potřebovala. A prostě tam je to, co jsem v daný čas sehnala asi ve dvojích zdravotnických potřebách.
Dopíšu zde jen pár poznámek a tipů.
Zkraje. Ta kapsa na papíry, recepty, rentgeny apod. vypadá velmi dobře. Ale nefunguje! Já jsem se k článku kufřík po dvou letech dostala bohužel až dnes když píši článek. I já chtěla mít kapsu. Vylepšila jsem si ji o suchý zip, aby byla otevírací. Zkoušela jsem lepit tavnou pistolí, i stavebním lepidlem, které drží třeba na dlaždičkách. Ani jedno nevydrželo. Teda lépe řečeno lepidlo vydrželo, ale nevydržel ten papír, kterým je vylepen kufřík a s tím už asi nic neuděláte... Takže přemýšlím, že karton prostě vlepím dovnitř napevno. 
Karton jakožto organizér jsem nepolepila tapetou, ale samolepicím bílým papírem z papírnictví. A pak jsem na něj pouze nakreslila obrysy věcí které se do něj budou zasouvat. Přišlo mi to jako takový miniúkol při hře (trošku těžší a mému oku víc lahodící než přesná kopie).
Než půjdete vykoupit zdravotnické potřeby, zkuste pohledat prošlé autolékárničky. Kdybych to bývala byla udělala, ušetřila bych nějaké ty kačky... Já je rozbalila až po prvním nájezdu zdravotnických potřeb... Jsou v nich rukavice, rouška, náplasti, obinadla, nůžky...
Stetoskop jsem koupila opravdový ve zdravotnických potřebách. Stál něco málo přes dvě stovky. A je prostě super, že funguje.
Také jsem pořídila tlakoměr. Analogový. Z aukra. Páč ten ve zdravotnických neměli. Měli jen digitální a ty byly poměrně drahé. Součástí toho tlakoměru byl napevno přidělaný stetoskop. Ten ale měl blbé olivky do uší a celý byl trochu pochybný, proto jsem jej oddělala a pořídila ten jiný v obchodě. Mimochodem, doufám, že to říkám správně, páč asi nevím jaký je rozdíl mezi stetoskopem a fonendoskopem... 
Jinak byla nutnost mít vše pro odběr krve, páč na ty jsem teď chodila dost často a Rózu to ohromně baví, používá dané fráze jako "zacvičte si prosím", "povolte" a "mačkejte si". Dokonce nám rozdává obrázky za statečnost. No prostě kdo nemá odebranou krev, jako by nebyl. Takže nutnost je škrtidlo, plastová stříkačka, sterilní čtvereček a náplast s nůžkami!
Jak udělat plášť ze staré košile jsem psala tu.
No a pak tu mám hromadu postahovaných materiálů, jako rentgeny, optotypy apod., ale ty nakonec budu dávkovat postupně, páč už tak toho bylo v kufříku tolik, že holka nevěděla co dřív ♥

Pozn.: Kdo by chtěl koupit už podobný vybavený kufřík, našla jsem tu.

A ještě pár fotek z procesu. A ano opravdu měl Ježíšek občas dílnu i v ložnici na posteli, páč už mu dost teklo do bot... :-)


Obrysy předmětů.


Díry pro gumičku jsem dělala řezákem. Vždy jsem vypreparovala asi 1mm širokou nudličku.


Gumu ustřihněte až po provlečení, nezapomenout poměřit předměty, aby bylo očko z gumy tak akorát. Gumu jsem na zadní straně vždy ještě mezi předměty trochu přilípla.


Při oblepování jsem ustřihla obrys kartonu s asi 2cm nadměrkem. Po nalepení jsem okraj v obloucích nastřihala kolmo ke kartonu. Asi v cca 0,5cm proužcích, které jsem následně zahla na zadní stranu. Stejně tak i dlouhé okraje které zbyly. Kdo by se přeci jen chtěl o kapsu pokoušet a chtěl mít i zadní stranu hezkou ustřihne si z lepicího papíru obrys kartonu ještě jednou, tentokrát jej však zmenší o pár milimetrů a nalepí přes zahnuté záložky. Případně až po navlečení gumy.

A to je asi vše co jsem k tomu chtěla říct. Jdu asi po stotisícípadesátépáté namotávat obvazy :D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)