úterý 1. prosince 2015

Co komu dát?

Toto je takový souhrn mnou vyzkoušených a snad i osvědčených dárků, kterými jsem někoho obdarovala, či které jsem dostala. Najdou si tu něco jak lovci zážitků, tak hráči deskovek, milovníci knih, tvořivci + hromada dalších tipů. Tak snad pomohu s inspirací a s každoročním dilematem "co komu pro Boha dát". Zde jsou možnosti ve zkratce u zelených prokliků se dostanete na jednotlivé články s postupem, s recenzí, či nějakým povídáním. Začneme takovým tím mišmašem, co jsem nevěděla kam zařadit ;)
MIŠMAŠ

  • Babičko, vyprávěj - je super dárek pro prarodiče. Existuje i varianta Dědečku, vyprávěj a pak něco s maminkami a recepty. Loni jsem inspirovala dost známých a myslím, že ve většině případů nešlápnete vedle. Ale jsou i tací stařečci, kteří se o své vzpomínky dělit nechtějí, je nutné s tím počítat... A pro tvořivé by se jistě cenila kniha vyrobená vlastnoručně s otázkami "na tělo".
  • Kdo už toto eso z rukávu vytáhl loni, nemusí smutnit. Tvůrci této knížky, totiž založili stránky, kde je toho mnohem víc - Třeba karty splněných přání pro babičku (tam už je ale potřeba se zamyslet nad tím, abychom byli opravdu schopni ta přání splnit ;), nebo audioknihy (třeba Malostranské povídky), kurzy celoživotního vzdělávání a mnoho dalšího.
  • Pro chlapy tu mám zas tip na chlapskou zásilku - prostě navolíte od ponožek, přes trencle až k holení a přijde hotový balík ;)
  • Pak tu máme univerzální dárek - předplatné oblíbeného časopisu. Třeba pro kuchařinky Apetit...
  • A když už jsme u vaření - pokud někdo potřebuje nový mixér - za mě vítězí tento od Brauna. osvědčil se jak na smoothie, pesta, tak na těsta o menším množství (tak do 300g mouky), sekání ořechů, nebo a to hlavně ve strouhání (i když jemné struhadlo se někomu nemusí zdát úplně jemné a zbývají nedořezky, ale pro mě lepší něž ušmidlat si prsty na struhadle). Mrzelo mě, že nemá sekáček na led a chtěla jsem si ho k tomu dokoupit, ale nakonec jsem si na něj za celý rok nevzdechla, takže ho asi nepotřebuju :-)
  • V kuchyni ještě zůstaneme s müsli z Janovy pece, mají testovací sadu, v které si každý najde to svoje.
  • Pak jsem objevila sady To složím - sada na origami. Ještě jsem nezkoušela, protože zrovna není skladem jeřáb, ale líbí se mi ten nápad. Proklik na jejich stránkách mi nějak nefungoval, tak je asi lepší komunikace přes email - to mi pán odpověděl hned. Prý se také ty sady prodávají v prodejnách neoluxor.
  • Nebo pro cyklistybambusové podtácky s kolem :-)
  • Na stránkách econea mají vůbec dost nápadů na dárky na principu udržitelnosti a šetrnosti - různé termosky, láhve na vodu, kosmetiku. Dost věcí jsem si přidala na svůj list na Dejmidárek.cz.
  • Pro jeden termohrnek jsem se nadchla - je od Aladdinu, s motem "This mug is actually green" a už ho máme v různých barvách já, Honzík i kámoška :-) Jen jsem ho teď nenašla zrovna na nějakém českém e-shopu.
  • Dva české obchody - v Hugo chodí bos najdete ryze české retro hračky a v Mámami doplňky pro děti i pro mámy, knížky a vystřihovánky... Loni jsem se tam s dárky docela vyřádila ;) Nějakou tu retro hračku můžete koupit z recese třeba i dospělákovi...
  • Máte v rodině nevěstu? Té by se mohl hodit svatební deník.

DESKOVÉ HRY

  • Dobble - vyzkoušela jsem spoustu her a tahle je rozhodně mezi top! Dokonce jsme už prozkoušeli i další variace, protože nemá pouze jeden způsob hraní a to se také cení. Rozhodně se s ní nenudíte.
  • Carcassone - strategie, vesničky, městečka, věže, kupci, prostě pecka, hra která mě neomrzí!
  • Piškvorky na kostičkách - obměna papírových, kde vezmete kostku z jedné strany a šoupnete ji z druhé. já ji tvořila podomácku...
  • Česko - vědomostní hra, u které si každý připadá jak pětkař, ale zas se dozví něco nového, zopakuje si vědomosti ze ZŠ a rozšíří všeobecný přehled. Za mě ale dávám trochu přednost Česku pro pamětníky, přijde mi zábavnější a otázky tak nějak trochu lehčí :-)
  • Ubongo - ve školce jsem s dětmi hrajeme Junior verzi se zvířátky a domů jsme si koupili dospěláckou a řeknu Vám poskládat dílečky v časovém presu není jen tak!
  • Černé historky - ideální pro větší děti, či dospěláky třeba do vlaku.

ZÁŽITKY

  • Staň se detektivem ve hře paní Kolombové. Tyto hry, kdy řešíte zapeklitý případ se odehrávají v Praze v prostorech Jedličkova ústavu na Vyšehradě a pořádně si u nich prohřejete mozkové závity!
  • Nocování ve stanu, ale ne ledajaké - na Dvorské boudě v Krkonoších můžete využít vypůjčení stanů a spacáků vhodných snad i pro Sibiř a vyzkoušet si mrazivé nocování v zimě, ve sněhu a v Krkonoších. K tomu máte zázemí za zadkem, kdyby jste to přeci jen nedávali :-)
  • Zkouška ferratů - kdo by chtěl vyzkoušet, ale neví jestli je to něco pro něj, může to zkusit na nenáročné cestě v Českosaském Švýcarsku. Já dostala poukaz od Hotrocku - svět zážitků a zážitek to pro mě byl! Samotné lezení je asi na hodinu a opravdu se není čeho bát. Počáteční klepavky jsem se zbavila celkem snadno a vystrašená jsem byla jen v místě, kde se přeskakovala díra zrovna bez jištění. Není to nijak náročné - chodili tam lidé i bez jištění, jde prostě hlavně o to si to "osahat".
  • Krmení krokodýlů - dostal jako zážitek Honzík. Je to taková malá krokodýlí "zoo". Nejprve jsem byla trochu zklamaná jak je to tam malé, ale na druhou stranu se člověk dozvěděl spoustu informací a zajímavostí a krmení taky proběhlo. Takže to není špatný.

KNIHY
Z těch co jsem za poslední dobu přečetla, jsem vybrala jen ty, které si opravdu myslím, že stojí za to ;)

  • Za co se pyká od Olleho Lőnnaeuse - je to detektivka, která chytne a rozhodně od začátku nevíte jak to všechno dopadne.
  • Dřív než půjdu spát od S.J.Watson - další napínavka o ženě s dvacetiletou ztrátou paměti, která každé ráno neví kdo je, přes den to dá jakš-takš dohromady a večer ví, že druhý den se to bude zas opakovat. A do toho všeho něco něhraje... A vy? Taky opravdu netušíte co se to děje! A závěr je překvapivý...
  • Divočina od Cheryl Strayedové mě chytla, protože se hrdinka odhodlala sama do hor zdolat pacifickou hřebenovku. A hory, to já můžu...
  • Heřmánkové údolí od Hany Marie Körnerové, životní příběh v českém poválečném období jedné silné ženy, žádná velká akce, ale prostě chcete se o ní dozvědět víc.
  • Obuvníkova žena od Adriany Trigiani - kniha o zamotané lásce dvou lidí napříč kontinenty, v období světových válek. 
  • Dědictví z New Orleansu od Alexandry Ripleyové - je to tip na knížku pro milovnice Jihu proti severu a jím podobným, aneb romantika zašlých časů.

VLASTNORUČNÍ DROBNOSTI


VĚTŠÍ TVOŘENÍ

  • Malované polštářky
     - fixou na textil zkoušela jsem už dvakrát takže jeden motiv zde a druhý zde
     - barvou a štětcem první pokus, druhý pokus
  • Obraz se srdíčky z map - významná či oblíbená místa vystříhaná z map do požadovaného tvaru a jakou to udělá parádu!
  • Fotoalba a zvláště ty ručně dělaná udělají vždycky radost a když nejsou šikovné ručičky, čas, nebo je fotek prostě moc (do scrapbookových se jich prostě moc nevleze a jsou prostorově náročnější), tak stačí do klasického alba, vždyť i jen to vybírání fotek zabere hromadu času!

A KDYŽ CHCEME BÝT HODNÍ A DOPŘÁT RADOST NĚKOMU TŘETÍMU

  • Můžeme si nadělit něco od Kedjom-Keku, což je občanské sdružení pro záchranu horského mlžného lesa a podpora vzdělávání v Kamerunu, které založil můj spolužák, takže mu fandím. Mají e-shop kde si můžete něco koupit, můžete adoptovat nějakého prcka na dálku, nebo prostě jen finančně podpořit jejich projekt.
  • Skutečný dárek - je dárek, kdy obdarovaný dostane certifikát, že díky němu byl podpořen někdo kdo to potřebuje. Mohou se darovat kuřata, koza, knížka, kanystry na vodu... 
  • Nebo nákup na e-shopu nadace TERIBEAR - koupíte hezkou věc a ještě tím pomůžete, už jsem tu kupovala sůl do koupele, rodinný plánovací kalendář a hru Mlsný medvídek. Líbí se mi také povlečení pro dospěláky, ale nemají ho na dvojdeku...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)