úterý 15. prosince 2015

Pečená jablka

V rámci adventní výzvy jsme vyzkoušeli i pečená jablka. A protože je to velmi jednoduchá dobrota. Podělím se o ni. Do jablíček jsem jednoduše uprostřed udělala díru (odstranila jadřinec) a naplnila ji takovou směsí... Také je dobré udělat do šlupky podélně mělkou rýhu kolem dokola, aby jablko neprasklo. Směs jsem umatlala z nasekaných ořechů, trošky medu a pár lžic marmelády z červeného a černého rybízu, která je lehce pikantní. Na vršek jsem položila kousek másla. Jablka jsem pekla v předehřáté troubě asi na 180°C, přibližně půl hodiny - záleží na velikosti jablek, takhle měkká se po půlhoďce úplně rozpadala.
K hotovým jablíčkům jsem přidala kopeček zakysané smetany. Neuvádím přesné množství, protože na žádný z najitých receptů jsem neměla všechny suroviny, nebo se mi prostě nelíbily, takže je to všechno od oka - ořechů tolik, aby zaplnily díry, marmošky tolik, aby se ořechy spojily do hmoty. Stojí to za to, vyzkoušejte ;)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)