pondělí 21. března 2016

Děrované kraslice

To jsem si takhle jednou chtěla tvoření kraslic ozvláštnit a pustila se do kraslic richelieu nebo-li madeirových, zkrátka vajec s vyvrtanými dírami. Byla to piplačka, ale výsledek podle mě stál docela za to. Tak se s vámi podělím o postup. Na čisté, bílé vejdumky si měkkou tužkou předmalujeme vzor - tam kde budou díry. Pro začátek je lépe méně děr, protože čím víc děr, tím křehčí vejce a nemuselo by to dopadnout dobře. Je fajn si pomoct provázkem nebo gumičkou, abychom trefili souměrnost na protějších stranách. No a pak se jde na samotné díry. Já použila malý kulatý pilník. Když to nejde hned, můžete si pomoct trošku píchnout špendlíkem nebo jehlou a až pak pokračovat pilníčkem. Důležité je dobře držet vejce v dlani. Dlaň kulatá, do mističky a držet tak akorát pevně, aby vejce neprasklo, ale také nikam neujíždělo. Je to trochu o nervy a musí se počítat s tím, že občas nějaké to vajíčko praskne... Pak se má naložit vajíčko do roztoku sava, aby se rozpustily blanky, které jsou skrz dirky vidět. Já asi měla blbý poměr, takže se blanky úplně neztratily i když jsem savo dolévala :/ Ale nevadí. A pak se jde na domalovávání. Na to je třeba bílá voskovka - klasická (ne žádná napodobenina), kterou si rozpustíme, buď nad svíčkou, nebo my dáváme na víčka od sklenic a na sporák a jako nástroj poslouží tužka, do jejíhož konce zabodneme špendlík. Pozor musí se pracovat rychle, vosk rychle tuhne už při cestě k vejci :-) No jsem ráda, že jsem to vyzkoušela, ale každý rok na takovou práci není dost trpělivosti a času. Jesti chcete něco rychlejšího, vyzkoušejte inkoustové tvoření, které jsme dělali ve školce s dětmi: inkoustové kraslice a inkoustové slepičky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)