úterý 8. března 2016

Mrkvové pečení


Ze samého čekání jsem se minulý týden dala do pečení. Začalo to mřížkovaným koláčem pro návštěvu. Pokračovalo mrkvovým dortem, pro Honzíka. A končilo mrkvovými muffiny k víkendové kávičce. A jak se to všechno povedlo/nepovedlo, tak to vám právě teď povyprávím.
Tak úplně nejvíc se povedl mrkvový dort. Ten byl naprosto luxusní! Recept jsem měla z tohoto blogu. Když jsem dort pekla, říkala jsem si, že si se surovinami příště trochu pohraju, třeba, že vyměním hladkou mouku za část nějaké celozrnné, nebo že nějak vymyslím to množství oleje, jakože uberu olej, přidám mrkev, nebo tak něco. Také ta poleva mi přišla až moc sladká. Ale po tom, co jsem dort ochutnala, nebudu měnit vůbec nic! Protože byl naprosto dokonalý, tak jak je. A já bych to svými experimenty akorát pokazila :D Přeci jen, mandle jsem neměla, tak jsem je vyměnila za pokrájené ořechy... Jo a cukrová poleva - občas jsem v kuchyni fakt talent... Ta poleva a celkový dojem z dortu není tak povedený jako v původním znění proto, že mi přišla poleva pořád moc hustá, prostě se dvěma lžícemi šťávy to byla cukrová hrouda a tak jsem přidávala, přidávala a přidávala, až to mělo hezky tekutou konzistenci a já se těšila jak dortík krásně poleju a bude to ta třešnička na dortu. Jenže půlka polevy mi stekla a i při opětovném nandávání, prostě nedržela... Ale tak alespoň byl ten dort přeci jen trochu zdravější a s míň cukrem :D

Mrvové muffiny také nebyly rozhodně k zahození! Tady jsem vzala recept z knížky pro děti - "Vypěstuj a sněz"
Nejprve se dělá drobenka - 50g vloček, 2 lžíce tmavého cukru, lžíce rozpuštěného másla - promíchat, roprostřít na plech a péct 5 minut. A pak těsto - 140g hladké mouky, 85g tmavého cukru, 2 lžičky prášku do pečiva, 1/2 lžičky jedlé sody - smíchat. Přidat 50g pražených oříšků, 100g strouhané mrkve, 100g pokrájených sušených meruněk, lžíce máku, 1/2 lžičky skořice, 100g vloček, nastrouhaná kůra ze dvou pomerančů - promíchat. V jiné míse se smíchají tekuté přísady - 200ml podmáslí (nebo mléka se lžící citónové šťávy, vejce, 3 lžíce rozpuštěného másla a šťáva z 1 pomeranče. Tekuté se nalije na suché a promíchá. Nandat do košíčků, posypat drobenkou. Peče se na 200°C 20-25 minut. 
A muffiny byly dobré, vláčné a dokonce Honzík povídal, že jsou nejlepší, jaké jsem kdy upekla ;) Ale to bych nebyla já, abych i u nich něco nepo... Drobenku jsem nechala omylem trochu déle v troubě a pak mi nenapadlo nic lepšího, než ji na buchtičky dát až trochu později, aby se nespálila. Samozřejmě se pak už s těstem moc nespojila a byla... opravdu drobivá... prostě byla při jedení všude kolem, ale pozor! Nevyhazovat, na těchto muffinech je to to nejlepčejší ;) Tento recept se stává alternativou k mým osvědčeným mrkvovo-cuketovým.

No a nakonec mřížkový koláč s marmoškou. Pravda neměla jsem jahodovo-rozmarýnovou marmeládu dle receptu (prskla jsem tam co bylo po ruce), ale úplně mě neoslovil. V receptu bylo psáno, ať se marmeládou nešetří, tak jsem nešetřila, ale nakonec to na mě bylo moc sladké. I když samotné těsto přeslazené nebylo! Ale můj recept na linecké těsto mi přijde o chlup lepší. Zas na druhou stranu co člověk to jiná chuť. Jednomu kolegovi u Honzíka v práci tenhle koláč přišel lepší než mrkvový dort... No nakonec měl můj koláč tři chutě. Na jedné části byl zbytek marmelády z červeného a černého rybízu (která je na linecké pečivo podle mě stejně ta nej), na další byla višňová (protože jsem ji měla otevřenou) a na poslední jahodová (protože jsem dostala darem tak akorát malé pidi balení). Na fotce je ještě před pečením, tak nějak jsem ho zapomněla zdokumentovat hotový :D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)