neděle 17. září 2017

Busy deska, aneb s kůží na trh III.


Kdybych nějakému supr podnikateli vyprávěla, kterak jsem začla komponenty na busy desku kupovat na začátku roku, od února jsem si kvůli ní zřídila živnosťák a světlo světa spatřila na konci srpna, asi by se mi vysmál. Ale vše má svůj čas. Tu první prodejovou desku jsem totiž měla dělat pro kamarádovu dceru. Ten ji ale nakonec odmítl. Prostě cena byla jiná než si ji představoval. A mě to trošku vzalo vítr z plachet. Přeci jen komponenty něco stojí, sehnat je za rozumnou cenu taky není jen tak, všechno zkompletovat schramstne další čas a nakonec to nikdo nebude chtít? Začala jsem tedy s menšími kousky. Prvně jsem do světa poslala ušatá kousátka. O pár kousků si už nějaká miminka brousí zoubky. Pak jsem dala všanc navlékačky z břízy. A teď došlo i na desku.
Už vím, kde co koupit. Už mě Honzík naučil, jak se se vším tím nářadím pracuje. A také už vím jaká je cena našeho času. Tak a teď jsem tu pro vás. Hrrr, na mě. 

Naše deska je jednoduchá. Jednoduchá v barevnosti. Jednoduchá v prvcích. Vím, že za tu dobu co jsem zahálela se objevilo pár prodejců, kteří hýří barevností a kresbičkami. A vím, že mají svou cílovou zákaznickou skupinu. Já jsem tu pro ty, kteří raději dítěti poskytnou něco strohého, kde se dítě bude moci soustředit na konkrétní prvek a nebude se rozptylovat moc věcmi okolo.
Nebo pro ty, kteří si ji chtějí dotvořit k obrazu svému.

Jednoduchost vybízí k tvořivosti a k obměnám. Až dítě bude ve věku kdy ho začne zajímat přiřazování barev. Stačí vedle tyče na kolíčky nalepit barevná kolečka a na kolíčky udělat barevné ťupky. Až jej začnou zajímat počty, napíšete nad korálky číslice v daných vzdálenostech. Až se bude seznamovat s tvary, nad klipy namalujete obdélník/trojúhelník/kruh a dítě bude připínat obrázky daného tvaru. Až bude třídit zvířecí rodinky, do zalaminovaných obrázků navléknete šňůrku a dítko je bude zavěšovat na věšák do daných skupin.
Prostě fantazii se meze nekladou.
Na naši první busy desku, kterou dělal manžel dcerce k Vánocům můžete mrknout tu. Nadšení z ní bylo tehdy obrovské! Po několik měsíců nebylo dne, kdy by u ní nestrávila alespoň chvilku. Kdyby chtěl nějaký rýpal zhodnotit, proč nabízená deska není stejně obsáhlá, sepíši zde ještě zhodnocení naší desky s odstupem devíti měsíců. Na začátku dceru bavilo hlavně sundávání kolíčků a přívěsků na klíče. V krátkém čase se naučila přívěsky zase navlékat. Frčela hrací kalkulačka. Bohužel nezvládla dceřino nadšení. Proto jsem se ji rozhodla nezařadit do základní desky. Fajn je i magnet. Podobný se mi ale nepodařilo sehnat. A dostupné malé magnety jsou dětem velmi nebezpečné. Ty nechť si přidá každý dle svého zvážení. Za zbytečný považuji vypínač. Pokud není připojen na nějaké svítidlo, tudíž nic nedělá, dítě nezaujme. Rubikovou kostkou párkrát Róza zatočila a šmitec. Se zipem se špatně pracuje. Co naopak zůstalo jsou všemožné petlice, které objevovala postupně. A to nadšení že opravdu fungují, dvířka se dají otevřít a je pod nimi něco skryto! K nezaplacení. Obrázky lze snadno zaměňovat, tím se nadšení pro otevírání prodlouží. Zvonek a klakson, prostě vydávají zvuky, opět něco dělají, takže sázka na jistotu.

A i nadále je prostor pro další zkoumání a hru. Stále ještě neumí nandat kolíčky zpět, nandat řetízek, nebo odemknout a zamknout zámek. A to je na tom to super. Není to pomůcka, kterou by se dítě nasytilo během pár dní. Má na ní dlouho spoustu "práce". Je pravda, že po několika měsících zájem lehce opadl, není to denní záležitost, ale stejně se k desce dcera vrací. A až ji přestane bavit, udělám na ní několik změn viz výše a bude ;)
Na mou současnou nabídku se můžete podívat na mých facebookových stránkách.

Tak co? Najde se má cílová skupina?

10 komentářů:

  1. Vzhledem k ceně origoš montessori pomůcek bych si vůbec nedělala hlavu s tím, že kamarád odmítnul, spíš bych se bála, že máte cenu nastavenou ještě nízko, i to je někdy negativní a prodá se méně zboží, než když zdražíte.) Peníze mezi lidmi jsou a ne málo.) Určitě nasdílejte na facebooku, ať sdílí i přátelé, cílovka se najde, na takové pěkné produkty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za podporu a tipy. I doma mi říkají, že bych méla jít s cenou výš. Tak uvidíme :)

      Vymazat
  2. Je to bezva napad, opravdu skvele! Tleskam. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. Dékuju, no tak trvalo to půl roku :D ale teď už by to po večerech šlo rychleji :)

      Vymazat
  4. No ta je boží! Moc se mi líbí ta jednoduchost a prostor k dotvoření. Cena je podle mě adekvátní, jestli někdo pochybuje, ať si spočítá materiál a čas, který by musel věnovat výrobě (i s hledáním a sháněním komponentů atd.). A co teprve ty nápady, ty jsou k nezaplacení :-D. Hani, držím moc pěsti, ať se najde hodně zájemců o Tvé výrobky, jsou krásné, originální a neobvyklé!
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za podporu. Tak uvidíme, snad se najdou. Zatím mě to baví :)

      Vymazat
  5. Krásná deska! Chystám se taky takovou podobnou desku vyrobit (už půl roku :-D). Chci se zeptat, jaký úspěch má to kolečko od křesla? Často na activity boards bývá, tak jsem ho koupila. Teď ale přemýšlím, že se s tím dá jen točit a jestli to vůbec dítko baví? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to jeden z prvnich prvku, ktere dite dokaze ovladat, takze je pro male prcky a rozu bavilo opravdu jen chvilku, nejvic ji za celiu dobu bavily kolicky a vesak s privesky na klice. Takze pokud ma ditko rok a vic na kolecko bych se uz vyprdla ;)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)