pondělí 21. ledna 2019

Jesličky: O Smolíčkovi


Dlouho tu nebyl jesličkový článek. S Rózkou už tam sice nechodíme, ale narazila jsem na fotky z aktivitami, které tu ještě nebyly a byla by škoda je jen nechat ležet. Tak dneska tu O Smolíčkovi. Aktivity byly připravovány pro děti od 2 do cca 5 let (o prázdninách docházelo pár starších dětí, které měly zavřenou školku). Činnosti spojovala tematika les, plus jsme se ten den zaměřili na barvy.








Ranní individuální činnosti:


  • Kolíčková hra.
  • Vkládačka zvířata a jejich potrava.
  • Duha od Grimms.
  • Pexeso a leporelo s lesními zvířaty.
  • Tematické úkoly vystříhané z různých dětských časopisů.



Pohybová chvilka:

  • Cvičení s říkadly, viz. předchozí články.
  • Pohybová hra Na Jeskyňky. Honička. 


Hlavní činnost:

  • Hledání puzzlíků. Ve starém mysliveckém kalendáři jsem našla obrázek jelena, ten jsem podlepila čtvrtkou a vystříhala z něj puzzle. Každý dílek jsem dala zvlášť do obálky z barevného papíru. Obálky byly roztroušeny po místnosti. Každé dítě dostalo do ruky proužek barevného papíru a jeho úkolem bylo najít obálku stejné barvy. Obálky jsme společně otevřeli a obrázek složili. Děti hádaly v které pohádce je jelen. Hra prověřená už v různých věkových skupinách a vždy bavila.

  • Divadélko O Smolíčkovi. Pomocí rekvizit "co dům dal". Zapojení dětí (ťukání, volání na jelena...)

  • Rozhovor s dětmi o pohádce, o postavách, bezpečnost.


Výtvarná činnost:

  • Frotáž Magickými trojhrannými voskovkami. Šablony lesních zvířat vystříhané podle vykrajovátek z Ikey.


5 komentářů:

  1. A to se ucitelkovani nechces dal venovat?!?!? Veeeelka škoda!!! Ale co, máme dost těch, co je to nebaví a těší se na 15.teho v mesici...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím kdo píše... Ale zatím jsem na rodičáku s mladší dcerou a jak se říká nikdy neříkej nikdy. Prozatím přemýšlím o tom, že bych pak chtěla třeba na dva roky práci na poloviční úvazek, abych se svým dcerám mohla pořád věnovat, což s učitelkováním moc dohromady nejde. Ale jak to všechno bude je pořád ve hvězdách :)

      Vymazat
  2. A jo, ja se nepodepsala :-), to bude prepracovanim :-). To jsem já, tvoje Ivuska z Vysociny :-). A myslela jsem to v dobrém, máš skvělé nápady, ale to vím uz pár let :-), vlastně uz 13 let??? P.s. kouknu na mail na tu chatu. Muck (pusu) a dobrou, iva

    OdpovědětVymazat
  3. Koukni se na mail... to je hrůza se mnou...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)