středa 9. dubna 2014

Den dvacátý pátý – jarní nuda

Začalo to nevinně. Nudila jsem se doma a vymýšlela, co by… Venku jaro a co já, co já z toho sakra mám? Najednou nápad – udělám si jaro doma. A tak jsme jeli o víkendu do zahradnictví pro nějakou tu kytičku. No nebyla to jedna kytička, bylo jich víc a k tomu ještě bylinky a serepetičky a a a… Se slávou jsem to všechno doma vyskládala na stůl. A teď jsem zvědavá, jak dlouho mi ty chuděrky vydrží. Dostat se do mé péče totiž znamená pro rostlinky odsouzení k záhubě. Bohužel! Ale já se opravdu snažím! Většinou si i vzpomenu, že je mám zalít… Ale nejde to. Moc to nechápu. Měla bych k tomu mít přece geny?
Babička, ta měla kytky všude, ta dokázala pěstovat cokoli, dělala to s láskou. Vlastně si ani nepamatuju, že by jí někdy nějaká kytka chcípla. Mamka, té by zas mohlo závidět kdejaké květinářství, protože jí krásně kvetou orchideje – dokonce i ty, které si musela ode mě adoptovat, po tom co jsem je skoro odrovnala. A druhá babička a děda? Ti zase minimálně půl roku žijí z toho, co si na zahrádce vypěstují. A já? No co si budeme povídat… v pokojíku jsem měla vždy jen přemnožený babiččiny laskavce, který už neměla kam dát a později dokonce kaktus, který i po uschnutí vypadal pořád stejně :D A když už mi tam náhodou něco rostlo, zelenalo se a kvetlo, věřte mi, nebyla to moje zásluha, to tam chodili tajní skřítci. A ti tajní skřítci se tak jako vůbec pohybovali v mém okolí, takže přežily i květeny na koleji, ve studentské bydlení i v původní školce. A já naivní, jsem si myslela, že už jsem se něco naučila J
Jenže skřítci se se mnou nepřestěhovali, asi Prahu nemají rádi. Všechny kytky, které jsem vyfasovala na zkrášlení nového bydliště zdechly (teda některé drží ještě poslední suché lístky J). A že to šlo rychle, zvládly to už během prvního víkendu. Prý jim nedělalo dobře to jižní sluníčko na balkóně. A protože nemá moc skřítků ani má kolegyně v práci, vypadá to občas v naší třídě jako v pohřebišti květin J No a teď jsem zvědavá, jak dlouho to zvládnou tyhle! Už je to skoro dva týdny. Zatím se střídá fáze sucho/přelití a odneslo to jen pár lístků – držte mi palce!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)